יום שישי, 21 בדצמבר 2012

סוף העולם...

כשסיימתי ביום רביעי האחרון שיעור בכתה ח', הזכרתי להם את המבחן שיש להם בשבוע הבא.
בלי לחשוב יותר מדי זרקתי בנוסף גם את המשפט: "ומי שבונה על סוף העולם ביום שישי, צפוי לאכזבה. אתם כנראה תצטרכו ללמוד אליו בכל זאת...".
חיוכים הופיעו בכתה על פני התלמידים,
אבל אלו היו חיוכים רק לרגע.
מיד לאחר מכן התחיל גל השאלות...

מאז יציאת הסרט 2012 כולם מודעים לקיומו של לוח שנה שייצרו בני המאיה, שמסתיים בתאריך שבחישוב מהיר חל היום. 21.12.2012.
אני לא בדיוק יודעת איך הגיעו לשעה שמצויינת בכל נבואות האפוקליפסה, אבל זה אמור היה להתרחש לפני בערך 20 דקות מזמן כתיבת שורות אלו.


מאז שתלמידי הכתה ששלי היו בכתה ז', אני שומעת על התאריך הזה.
חלקם צוחקים עליו, חלקם מפחדים ממנו.
גם אלו שמסתירים, מדי פעם מציפים את השאלות האלו...
"זה לא מפחיד אותך אפילו קצת?" שאלה אותי תלמידה שלי בשנה שעברה...

מאז ילדותי אחד הפחדים הכי גדולים שלי היו מחשבות על כך שיום אחד כנראה שכדור הארץ יתפוצץ. אני לא יודעת לפי מה החלטתי את זה, אבל מתוך הבנה, שזה משהו שקורה לחלק מהכוכבים, הנחתי שגם לכאן זה יגיע מתישהו, גם אם זה יהיה אחרי מותי.
אני זוכרת את עצמי רצה באמצע הלילה לסלון, מתכרבלת בין אמא שלי לאבא שלי, עד שהייתי נרגעת.

זה נראה לי משהו מעבר ליכולת תפיסה של אדם, לא כל שכן, ילדה בת שש או שבע.





בשנתיים האחרונות אני עסוקה בהפגת החששות האלו.
החל מההסברים מבודחים על כך שבימי חיי (מבחינתם אני הרי מגה-זקנה!) העולם היה אמור להגיע לסופו לפחות חמש או שש פעמים והרינו עומד על תילו (פחות או יותר...) והצגה בכתה של כל קריקטורות הפייסבוק שמצאתי בנושא, ועד להסברים יותר "עמוקים" על משמעותם של ממצאים ארכיאולוגיים והעובדה שכל מה שאנחנו לומדים מהם זו אך ורק פרשנות אנושית, ולא יותר.  התלמידים סיפרו שהם שמעו שלוח השנה האינדיאני חזה את נפילת מגדלי התאומים, ועוד אירועים רבים ואני סיפרתי להם שיש אנשים שטוענים שרצח רבין כבר היה כתוב בתנ"ך...
פתאום, כשמדובר על משהו קרוב יותר, מוחשי, מושג יותר, זה עזר להם להבין שמועות וקונספירציות מהן.
ובעיקר הרגעתי.
אני מקווה שהצלחתי.
וגם אם לא,
כנראה שעכשיו הם כבר יודעים...





מה שכן, הטבע האנושי כנראה מחפש קטסטרופות והיסטריה.
מסתבר, שמישהו הפיץ שמועה, שיש סטייה של בערך ארבעים יום בחיזוי של בני המאיה, והעולם יסתיים עוד מעט. 
כנראה שמי שכתב שסוף העולם נדחה בגלל מזג האויר ידע על מה הוא מדבר...






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה